چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از سخنگویان دفتر دادستانی فرانکفورت اعلام کرد، آلمان در آستانه فرستادن رز کابویه 47 ساله، از دستیاران ریاست جمهوری رواندا به فرانسه است

که قضات امروز درخواست استرداد وی را تایید کردند. خبرگزاری آلمان از فرانکفورت گزارش داد، هیلدگارد بکر توسائینت (Hildegard Becker-Toussaint) گفت هنوز درباره زمانی که پلیس فرانسه به فرانکفورت بیاید و او را تحویل گرفته و به فرانسه ببرد، تصمیم‌گیری نشده است. دادستان گفت دولت آلمان با این استرداد مخالفت نکرده است.

کابویه و هشت رواندایی دیگر برای بازجویی در فرانسه درباره قتل ژوونال هابیاریمانا (Juvenal Habyarimana)، رییس جمهور هوتویی در سال 1994 تحت تعقیب هستند. این قتل باعث شد شبه‌نظامیان هوتو به نسل‌کشی 800 هزار رواندایی که بیشترشان توتسی بودند، بپردازند. هابیاریمانا به خاطر شلیکی که عامل سقوط هواپیمایش شد، به قتل رسید.
کابویه پس از بازداشت با استرداد سریع از آلمان به فرانسه موافقت کرد.

بکر توسائینت ادعای رواندا را دال بر اینکه کابویه برای ماموریتی رسمی در آلمان به سر می‌برده و از حق مصونیت دیپلماتیک برخوردار بوده است، رد کرد و گفت کابویه از قبل می‌دانست در صورتی که به خاک آلمان پا بگذارد، بازداشت می‌شود.

وزارت امور خارجه آلمان در برلین اواخر سه‌شنبه شب تایید کرد که سفیر آلمان در کیگالی «رواندا را به درخواست این کشور ترک کرده و برای مشاوره به برلین بازگشته است.»
پاول کاگمه (Paul Kagame)، رییس جمهور رواندا که در آلمان به سر می‌برد تا عصر دوشنبه برای مسوولان تجاری سخنرانی کند، روز سه‌شنبه با کابویه در زندان ملاقات کرد و گفت کابویه خوش‌بین است.

کابویه در برابر قاضی آلمانی اتهامات طرف فرانسوی مبنی بر قتل و عضویت در سازمانی تروریستی را رد کرد

کد خبر 68209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز